Det känns så otroligt bra att få utmärkelsen ”Topp tre Sveriges nöjdaste kunder”! Denna utmärkelse är ett fantastiskt kvitto på vårt engagemang och hårda arbete. Bakom detta ligger förstås ett långsiktigt och målmedvetet arbete där hela organisationen har bidragit. Under flera års tid har vi arbetat hårt och intensivt med kundnöjdhet, där vi har satt kunden i fokus. NKI-resultatet delas också upp i flera underkategorier. Vi utmärker oss och får flera höga betyg för personal, och prisvärdhet. Vi är även bäst i branschen inom kategorin hus och utformning.
Jag känner stor stolthet över hela vår organisation och våra fantastiskt fina varumärken Forsgrens Timmerhus och Faluhus.
Nermin Osmancevic
VD Svenska Husgruppen
Prognoscentrets NKI-undersökning har genomförts i samarbete med branschens aktörer och bygger på cirka 12 000 svar från köpare av nyproducerade bostäder och småhus under 2023. Undersökningen omfattar cirka 65 företag.